neděle 23. srpna 2015

4. Snahy o reprodukce Turínského plátna ...












Luigi Garlaschelli
/ Italský chemik a skeptik 

Pokus o reprodukci TP postrádající vědeckou metodiku . 




Výše je pozorovatelný otisk postavy a tváře , který je značně deformovaný a roztažený do stran, tak jak správně má být po roztažení sejmuté látky z těla . 




Výše je již manuálně ovlivněný ( dokreslený ) zcela plochý obraz otisku těla, přizpůsobený 2D konturám pozorovatelným na TP . Nekorespondující a nemetodický pokus postrádající prostorovou perspektivu TP ignorující vědecká fakta o nepřítomnosti barviva a pigmentu v celé ploše TP. 



Níže je porovnání TP a jeho prostorové perspektivy s pokusem , který ho kopíruje nikoliv jej reprodukuje. TP není otiskem a ani malbou , což v obou případech Luigi G. provedl vytvořil, tak jen neforemnou a plochou kopii vycházející z 2D kontur pozorovatelných na plátně a ignorující nepřítomnost barviv a pigmentu na TP a nemožnost otisku těla do plochy plátna, tak aby byl otisk realistický ...












The Shourd of Turin / Science & Life Torino 2005










wikipedia : V roce 2005 se vědcům z francouzského časopisu Science & Life údajně podařilo otisk (T. plátno není otiskem nýbrž projekcí) napodobit středověkými metodami, směsí oxidu železitého s želatinou, což podle článku Richarda Inghama na webu Phys.org má být důkazem, že Turínské plátno je podvodem.

Článek o zpochybnění tvrzení výše :












Pokus o otisk obličeje do látky : 
Obtisknutý obličej do plochy látky se po jejím sejmutí z tváře a roztažením na plochu podložky taktéž roztáhne do stran. Otisk proporcí a kontur tváře ( i těla ) se takto značně deformuje a výsledný otisk nepřipomíná obraz z Turínského plátna, naopak je značně esteticky odlišný a nerealistický ! 

Obraz na Turínském plátně nemohl vzniknout otiskem povrchu těla do povrchu vláken látky...!





Porovnávací studie : skanu fyzické bysty vytvořené ze sejmutých dat prostorové perspektivy a 3D efektu Turínského plátna s TP a s reprodukcí italského chemika Luigi Garlaschelli



Zde je velmi zřetelný rozdíl mezi Turínském plátnem uprostřed a pokusem Luigi Garlaschelli vpravo, který je zcela plochý a bez prostorové perspektivy. Vlevo je skan fyzické bysty vytvořené ( vymodelované ) ze zpracovaných sejmutých  dat z prostorové perspektivy TP. Tyto dva obrazy se zcela prolínají a shodují v konturách i prostorové perspektivě . 



Žádné komentáře:

Okomentovat